Frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar det du behöver, kontakta kundtjänst.

Du behöver ett digitalt konto för att få tillgång till Dagens Samhälles digitala tjänster. Vi vill erbjuda våra läsare en enkel lösning när det gäller inloggning, med Dagens Samhälles konto får du en och samma inloggning på våra sajter. Du gör köp, tecknar prenumerationer och hanterar dina användaruppgifter här på vår kundportal. Hantering av specifika tjänster göra på varje enskild sajt (ex hanterar du nyhetsbrevs- och bevakningstjänster på dagenssamhalle.se). 

Just nu har vi problem med att koppla ihop digitala konton med befintliga prenumerationer. Du får kontakta kundtjänst, så ordnar vi det åt dig. Vi jobbar på en snar lösning (uppdaterat 14 maj 2018).

För att ange ett nytt lösenord, klicka här.

Om du har glömt vilken e-postadress du registrerade dig med, kontakt kundtjänst.

Nyheterna i tidningen reserverar vi för dig som är prenumerant. Är du redan prenumerant kan du enkelt skapa ett konto här och sedan koppla det till ditt prenumerationsnummer. Då får du tillgång till e-tidningen.

Vill du läsa e-tidningen via mobil/läsplatta rekommenderar vi vår app. Den kan du ladda ner via App Store (för Iphone/Ipad) eller via Google Play (för Android). Du kan också läsa e-tidningen på din dator här.

Är du inte redan prenumerant kan du bli det här.

Nej, det är inte möjligt att ha flera konton kopplade till samma prenumeration. Samma konto kan användas av flera personer, men inte samtidigt.

Det finns inget sätt att byta e-post på egen hand eftersom det är ditt användarnamn i vårt digitala kontosystem. Om du har en tidningsprenumeration kopplar du den till det nya kontot via ditt kundnummer. Har du inte ditt kundnummer tillgängligt kan du kontakta kundtjänst, så hjälper vi dig.

https://kund.dagenssamhalle.se/kontakta-oss/

Den kan du ladda ner via App Store om du har en Iphone eller Ipad eller via Google Playom du har en Android. I appen kan du läsa e-tidningen och ladda ner den om du vill läsa den offline. Du kan också få pushnotiser och söka i vårt arkiv via appen.

För att kunna logga in i appen behöver du ha ett konto hos Dagens Samhälle samt koppla din tidningsprenumeration till det. Annars kan du inte logga in i appen. Om du har ett konto med tidningsprenumeration kan felet bero på att du har angivit felaktiga inloggningsuppgifter.

Nej tyvärr, det måste du göra på vår kundportal.

Mest troligt är att dina inloggningsuppgifter har kommit i orätta händer. När någon annan loggar in på ditt konto, så kastas du ut. Kontrollera att du ensam använder dina inloggningsuppgifter!

Har du fortfarande problem, kontakta vår kundservice på telefon 08-452 73 10.

Javisst, vi skapar innehållet – du bestämmer hur du vill läsa. Priset är detsamma, oavsett om du väljer enbart papper, enbart digitalt eller både och. Dock skiljer sig momsen (6% på papperstidningen, 25% på den digitala tidningen) vilket leder till olika slutpriser. Du tecknar din prenumeration här.

Dagens Samhälle respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Vi är öppna med vilka data vi samlar in och varför. Läs de fullständiga användarvillkoren här.

För att förbättra användarvänligheten av webbplatsen och för kontakter med sociala medier använder Dagens Samhälle cookies. Du kan alltid blockera cookies via din webbläsare. Dock försämras funktionaliteten för dig som användare. Läs mer om detta här.

Se till att din webbläsare är uppdaterad och att du har den senaste versionen av operativsystem installerat för att Dagens Samhälles digitala tjänster ska fungera tillfredsställande.

Kolla först internetuppkopplingen. Om den fungerar, rensa cachen/töm historiken.

Det kan bero på att den högupplösta sidan inte har laddats in. Orsaken till det är vanligen att internetuppkopplingen är långsam eller saknas helt.

Orsaken till det är vanligen att internetuppkopplingen är långsam eller saknas helt. 

Ja. Du kan logga in på upp till tre enheter (dator, telefon, läsplatta).

Försök att börja om processen att skapa ett digitalt konto från början.

Fungerar inte det, kontakta kundtjänst.